• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه یزد:

در مسیر تبلیغ دین دچار خستگی نشوید

  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
در مسیر تبلیغ دین دچار خستگی نشوید

آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه یزد اظهار کرد: عمل به دستورات خداوند، تدبر در امور جهان و ایمان به یگانگی خداوند از جمله مهمترین دستورات و تکالیفی است که خداوند برعهده پیامبران خود گذاشت. وی افزود: رسیدن به مرحله خداشناسی برابر است با حرکت در مسیر بندگی خداوند و […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه یزد اظهار کرد: عمل به دستورات خداوند، تدبر در امور جهان و ایمان به یگانگی خداوند از جمله مهمترین دستورات و تکالیفی است که خداوند برعهده پیامبران خود گذاشت.

وی افزود: رسیدن به مرحله خداشناسی برابر است با حرکت در مسیر بندگی خداوند و این مهم پس از عمل به اصل توحید محقق می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه پس از عبادت خداوند باید برای برپایی نماز کوشید، عنوان کرد: برپایی نماز باید برای تاکید بر وجود روح خداوند در انسان و توجه لحظه به لحظه به او و دوام ذکر خداوند باشد.

وی افزود: غفلت در این مسیر مهم باعث حضور دشمن و شیطان در راستای خروج انسان از صراط مستقیم می‌شود، بنابراین باید در این مسیر دو چشم تیزبین و ذهنی پویا برای شناخت تله‌های دشمن داشت.

ناصری با اشاره به اینکه در قیامت انسان باید پاسخگوی اعمال خود باشد، تصریح کرد: انسان نباید آخرت را فراموش کند و بداند که باید پاسخگوی اعمال خود در روز قیامت باشد و از این موضوع که قیامت با حساب و کتاب و برنامه‌ریزی است را غافل نشود.

وی ادامه داد: شرح صدر برای مواجه با مصائب و مشکلات، افزایش ظرفیت صبر برای مقابله با شیطان‌ها و تحمل زیاد از جمله مواردی است که انسان  مخصوصا مبلغین دین باید برای درک و هضم بسیاری از مسائل و مشکلات داشته باشند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه خداوند فراهم کننده بستر و شرایط مسیر است، گفت: خداوند خود مراقب انسان در مسیر سخت است و موانع موجود در مسیر رستگاری زمینه رشد انسان را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون باید تلاش کنند تا در انجام وظایف طلبگی و در مسیر تبلیغ دین دچار خستگی و خمودگی نشوند و آگاه باشند که در این مسیر موانع و سختی‌های بسیاری وجود دارد.

ناصری با بیان اینکه انسان باید از کمک سایرین استفاده کند، عنوان کرد: در مسیر تعالی گاه شرایطی به وجود می‌آید که نیاز است از کمک دیگران استفاده کرد و این خود بخشی از کمک‌های خداوند به انسان است.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: در مسیر کمک گرفتن از دیگران باید مراقب باشیم تا از افراد واجد شرایط و خدا دوست کمک بخواهیم و بدانیم که حتی شیطان در این مسیر نیز دام‌هایی برای انسان در قالب دوست‌های ناباب قرار داده است.

وی تصریح کرد: طلاب آگاه باشند که بعنوان مبلغان باید از خداشناسی و سپس مسیر بندگی خدا تبلیغ دین را آغاز کنند تا هم توحید عملی و هم توحید ذاتی را پوشش دهند.

ناصری با اشاره به اینکه هدف زندگی انسان باید رسیدن به خداوند باشد، گفت: امروزه شاهدیم که سبک زندگی مردم به سوی سبک زندگی غربی گرایش پیدا کرده و هدف زندگی خود را فراموش کرده‌اند، بنابراین باید طلاب مردم را از هدف زندگی خود آگاه کنند و تفاوت هدف و سبک زندگی را برای آنها تبیین کنند.

 

تصاویر مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه یزد

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=8031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.