• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در دیدار مسئولان دادگستری استان:

جهش تولید نیازمند فرهنگ سازی است

  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
جهش تولید نیازمند فرهنگ سازی است

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار مسئولان دادگستری استان یزد اظهار داشت: اگر تشکیلات قضا وظایف خود را به درستی انجام دهد، دید وسیعی داشته باشد و کار میدانی انجام دهد، میتواند بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کند. آیت‌الله ناصری با اشاره به شعار سال عنوان کرد: دستگاه قضا نیز می تواند در این زمینه […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار مسئولان دادگستری استان یزد اظهار داشت: اگر تشکیلات قضا وظایف خود را به درستی انجام دهد، دید وسیعی داشته باشد و کار میدانی انجام دهد، میتواند بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کند.

آیت‌الله ناصری با اشاره به شعار سال عنوان کرد: دستگاه قضا نیز می تواند در این زمینه ورود کند که مهمترین باب ورود، بحث خصوصی سازی است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اصرارهایی که برای فروش اموال دولتی وجود دارد، بیان کرد: این امر باید بر اساس قواعد خاص خود انجام شود تا دولت در آینده با مشکل مواجه نشود.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: کمتر دیده می شود سرمایه گذاری پیدا شود که صنعتی راه اندازی کند که به درد مردم بخورد و اغلب به دنبال راه اندازی کاری هستند که سود بیشتری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار کرد: برخی حتی در زمینه محصولات استراتژیک نیز همین نگاه را دارند و به عنوان مثال گندم نمی کارند زیرا سود آن کم است در حالی که گندم یک محصول استراتژیک است و اگر کشت نشود، به سایر کشورها وابسته خواهیم شد.

وی تاکید کرد: باید این فرهنگ در مردم اعم از تولیدکننده و صادر کننده و فروشنده و واردکننده نهادینه شود که به سود کمتر قناعت کنند و در کنار آن به سمت تولیداتی بروند که نیاز مردم است نه اینکه سود بیشتری برای تولیدکننده و واردکننده دارد.

امام جمعه یزد یادآور شد: برخی کشورها با فروش بیشتر به سود بیشتر می رسند نه با فروش گرانتر و این مهم باید برای ما نیز فرهنگ شود.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: البته دولت نیز باید در این زمینه نظارت داشته باشد و اجازه ندهد قیمت گذاری های غیرواقعی و سودهای غیرمتعارف به مردم فشار وارد کند.

وی همچنین بر لزوم خودکفایی در تولید نهاده های دامی تاکید کرد و گفت: دولت باید جهاد کشاورزی را موظف به خودکفایی کند تا بتواند نرخ گوشت و فرآورده های دامی را مهار کند تا در سال چند نوبت شاهد افزایش قیمت این محصولات نباشیم.

امام جمعه یزد اظهار کرد: ما اگر می خواهیم جهش تولید را محقق کنیم باید ابتدا فرهنگ آن را ایجاد کنیم و دستگاه قضا می تواند در این زمینه اثرگذار و نقش آفرین عمل کند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=9943

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.